top of page
Blog: Blog2
Zoeken
  • Foto van schrijverStalen Neuzen PR

Bezoek aan Pauw

“Een hele goede avond, de wedstrijd FC den Bosch tegen Excelsior Rotterdam van 17 november is veel in het nieuws vanwege de racistische geluiden richting Ahmad Mendes Moreira. Hier bij mij in de studio Carlo Teunissen, woordvoerder Excelsior Rotterdam en Bas den Hoedt, voetbalanalist.


Door de winst van Duncan Laurence wordt het Eurovisie Songfestival 2020 in Rotterdam georganiseerd. Hiervoor is het festival op zoek naar vrijwilligers maar daar hangt een strenge eisenlijst aan vast. Tessa van Verk, woordvoerder van het Eurovisie Songfestival en Steven Koerts, expert op het gebied van vrijwilligers, delen hun mening over deze lijst.


Mijn naam in Luuk van de Ven en dit is Pauw.”


Zo begon ik mijn praatje donderdag 21 november bij de talkshow die ik presenteerde tijdens de Pauw Academy. Samen met een aantal andere klasgenoten mocht ik een eigen aflevering van Pauw maken. Ik had aangegeven aan tafel te willen schuiven en ook interesse te hebben in het zijn van de presentator van het programma. Een eigen talkshow op tv, dat is toch altijd een jongensdroom geweest. Ehmm… Meisjesdroom? Queerdroom… Never mind!


We werden hartelijk ontvangen in de studio van Pauw in Amsterdam. Er vond een gesprek plaats met de redacteur en producent, we kregen een filmpje te zien over hoe je een talkshow opbouwt en een BNN werknemer leidde ons rond door de studio’s van Pauw en DWDD.


Daarna was het zo ver. Tijd voor de talkshow. Ik mocht mijn praatje een keer oefenen en ik versprak me denk ik in de eerste zin al zes keer. Wat een afgang. De producent kwam me nog even goede moed in praten. Ik keek nog even diep in de ogen van mijn Stalen Neus collega Jitske die me een klein knikje van bevestiging gaf. Ik wist dat het nu of nooit was. Daar gingen we! “Een hele goede avond. Bij de wedstrijd…”


Na de opnames werd mijn ego flink gestreeld door complimentjes van mijn docenten en medestudenten. We deden gezamenlijk een drankje en daarna mochten we de echte Pauw aflevering bijwonen. Heb je donderdag 21 november naar Pauw gekeken? Dan heb je Soraya en mij recht achter Jeroen Pauw kunnen spotten. Hier een stil van de aflevering:



Kortom een geslaagde avond en vooral een unieke ervaring. Hier nog wat beelden van deze ervaring.


Namens Stalen Neuzen PR,

Luuk.



8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page