top of page
Blog: Blog2
Zoeken
  • Foto van schrijverStalen Neuzen PR

Geen regenboogpad in Son en Breugel

Een paar weken terug schreef ik een betoog over de aanleg van een regenboogpad in mijn geboortedorp Son en Breugel. Dit heeft stof op doen waaien bij de gemeente en de kwestie is zelfs besproken in de gemeenteraadsvergadering.



De kranten schreven vanochtend het volgende:

"Een regenboogzebrapad afschieten is geen vorm van intolerantie tegenover bepaalde doelgroepen, maar is ook niet de gewenste vorm. Wat dan wel de gewenste vorm is om te laten zien dat Son en Breugel minderheden accepteert, gaan zij samen bekijken.


D66 fractieleider Monique van Zwieten zag de komst van een regenboogzebrapad helemaal zitten. Haar idee deed echter wel wat stof doen opwaaien. Hoezo was Son en Breugel een bekrompen dorp? Het idee dat Son en Breugel niet tolerant zou zijn, al dan niet specifiek tegenover de LHBT-gemeenschap, was een kreet waar de overige politieke partijen zich van distantiëren.


Volgens Martien Merks (VVD) heeft Son en Breugel altijd voorop gelopen als het aan komt op acceptatie van minderheden, met Zonhove als ultiem voorbeeld. Dat Son en Breugel op sommige vlakken nog conservatief is, was Joris van Dam (PvdA-GroenLinks) het wel eens. Zo is een alternatief op Zwarte Piet bij de intocht van Sinterklaas nog onbespreekbaar en zijn bij sommige verenigingen in Son en Breugel nog altijd geen vrouwen in het bestuur zitten."



Maar hoe nu verder? Het laten voor wat het is? Of juist doorgaan tot mijn doel bereikt is?

Begrijp me niet verkeerd, ik doe dit niet alleen voor mezelf. Ik doe dit om taboes bespreekbaar te maken. Want zodra er over gepraat wordt begint het acceptatieproces.


Ik ben dus voorlopig nog niet klaar met dit onderwerp. Wordt vervolgd...


Luuk.

Stalen Neuzen PR.

12 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page